06 јануар, 2015

Milano za utvrdjivanje gradiva

Posle par puta u Milanu sam rešila  da obiđem neke delove grada koje ranije nisam stigla da vidim. Prvi dan sam se malo procunjala do tvrđave Sforzesco i slikala se ispred Torre del Filarete.
Cortile della Rocchetta
 
 Corte Ducale
 
Zadnji dan mi je ostalo dosta vremena da ostvarim super smišljen plan koji je bio idealan, sve dok sve nije krenulo naopako. Pošto je to bio prvi dan kada su počela sniženja, mislila sam da izbegnem gužvu i metroom odem malo van centra, ali ne lezi vraže. Vrata metroa su pričepila nogu detetu i sve su nas izbacili napolje dok ne naprave izveštaj. Čak i da nemate agrofobiju, panika vas hvata od one količine ljudi. Posle laganog šopinga u Corso Buenos Aires sišla sam na stanici metroa Palestro i probila se kroz rulju do Duoma. Jedna sličica i pravac Via Torino i sa leve strane u prvoj uličici zavučene parohije San Satiro.
San Satiro iz 1472g. je mala crkva specifična po optičkoj iluziji iznad oltara..
 
Nakon toga sam iz via Torino skrenula u prvu ulicu desno via delle Asole do kraja i desno do trga Pio XI  i naišla na Pinacoteca Ambrosiana. Najznačajnija dela u muzeju su slika dvorskog muzičara koju je naslikao Leonardo da Vinci i Caravaggiova slika korpa sa voćem, kao i Raphaelova skica Atinska skola.
U produžetku via Moneta i via della Posta naišla sam na šaljivu skulpturu ispred Milanske berze u zgradi Palazzo Mezzanotte. Zanimljivo mesto za izlaganje jedne tako produhovljene skulpture.
Nakon divljenja modernoj umetnosti ulicama Santa Marija Fulcorina, Santa Marta i S.Sisto sam ponovo izašla na via Torino a zatim skrenula levo u Corso di porta Ticinese.
Naišla sam na mesto omiljeno za skupljanje mladih, takvih kao i ja :) Tu se nalaze stubovi San Lorenza i crkva San Lorenzo Maggiore.
Na kraju ulice sam se uz pomoć mape orijentisala i krenula na desno i konačno našla Navigli kanale.
 
Navigli je niz kanala koji su napravljeni kako bi se grad odbranio od poplava. U 15. veku je i Leonardo da Vinci radio na jednom od kanala.  U tom delu grada postoje dva kanala Navilgio Grande i Naviglio Pavese. Zanimljiv je deo grada zbog brojnih kafića i restorančića i verujem da je uveče živo i puno ljudi. Ja sam naravno bila u frci sa vremenom te sam se brže bolje odvukla do metro stanice Porta Genova i pravac nazad ka glavnoj železničkoj stanici.
Konačno ostvaren plan čak i uz male poteškoće. Verujem da bi većini bilo zanimljiviji obilazak radnji,što moram priznati uopšte nije loše, ali ipak...avanturistički duh je kod mene prevladao.