06 мај, 2016

Drugi dan putovanja: Sijena, San Gimignano, Lucca

U Sijenu smo stigli nakon dva sata putovanja, parkirali bus kod gradske bašte i tvrđave Mediči, i polako peške se uputili ka istorijskom jezgru  koje je pod zaštitom Unesco. Prošli smo pored crkve Basilica Cateriniana San Domenico, a ja iskreno onako umorna sam samo bacila pogled na nju.
Kada sam obilazila Firencu, mislila sam da skoknem vozom jedan dan do Sijene, ali Sakijeva lenjost je nemerljiva, tako da je ovo prvi put da dolazim u ovaj grad.
U gradu postoji sedamnaest kontrada odnosno okruga i svaka kontrada ima svoje obeležje, zastavu i himnu. Većina kontrada se zovu po imenima životinja. Mesto u kontradama se nasleđuje, a stanovnici čak i brakove sklapaju u okvirima svojih kontrada.  Dva puta godišnje 2. jula i 16. avgusta se na glavnom trgu održavaju konjičke trke između kontrada, tzv. Palio. To nismo videli, ali su gradom na dan kada smo mi bili u Sijeni paradirale kontrade ovna.
Od glavnog trga posle par minuta hoda se stiže do piazza del Duomo i katedrale Santa Maria Assunta. Naš vodič Rade se baš uneo u priču, ali moram da priznam da sam ja malo se šetkala okolo i osmatrala. Žao mi je što nismo imali vremena da uđemo u katedralu, jer sam sigurna da je fantastična.
 
Na jednom od ulaza na glavni trg vidi se i Torre del Mangia, 87m visok. Koga ne mrzi, može da se uspenje uz 400 stepenika kako bi uživao u pogledu na grad.
 
Na trgu je i prelepa fontana Fonte Gaia, koju pored turista opsedaju i golubovi :) Današnja fontana je kopija originalne, ali je svakako napravljena od Carrara mermera koji se vadi u ovom delu Italije i jedan je od najkvalitetnijih na svetu. Originalna fontana se nalazi u kompleksu Santa Marial della Scala.
 
Od trga smo se spustili do Piazza Mercato i napravili par lepih fotografija. Htele smo da odemo i do crkve koja se vidi u daljini, mislim da je Santa Maria dei Servi, ali nam se učinilo da ćemo izgubiti dosta vremena. Mada trebalo je.
U povratku ka trgu smo ušli i u dvorište Palazzo Chigi Saracini, a onda je Ranka se bacila na degustriranje italijanske pizze, a ja setno bacila pogled ka sladoledu.
 
Sa grupom smo se nalazili na glavnom trgu Piazza del Campo. Malo se izležavali, malo glupirali, i polako je već bilo vreme da se uputimo ka sledećoj destinaciji.

Piazza Salimbeni